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Les forums => Mécanique, Technique et Tuning => Discussion démarrée par: macbig2k1 le Dim. 17 Août 2008, 04:20:42



Titre: TW125/TW200 - Dynojet Perfomance Test
Posté par: macbig2k1 le Dim. 17 Août 2008, 04:20:42
Hello,

I made today (Saturday) some tests with a friend and his TW125 and my TW200 on a Dynojet Performace test stand (banc d'essai/banc d'épreuve).

The tested bikes:
Test 1
Bike: Yamaha TW125
Type: DE01
Engine: 125ccm
Modifications: -----

Test 2
Bike: Yamaha TW125
Type: DE01
Engine: 125ccm
Modifications: Giannelli exhaust (nearly identical with the G.P.R. exhaust)

Test 3 (my bike)
Bike: Yamaha TW125
Type: DE01
Engine: 200ccm (cylinderhead, cylinder, crankshaft)
Modifications: high compression piston, Mikuni VM28-418, bigger outlet, YZ450F exhaust

Test 4 (from a Yamaha cataloge)
Bike: Yamaha TW200
Engine: 200ccm
Modifications: ---

(http://www.tw-parts.com/macbig2k1/bilder/pruefstand/2008.08.16-TW200_orgTW200_TW125_vorschau.jpg)


picture download big - 2303 x 1807 (http://www.tw-parts.com/macbig2k1/bilder/pruefstand/2008.08.16-TW200_orgTW200_TW125_gross.jpg)
picture download middle - 1150 x 902 (http://www.tw-parts.com/macbig2k1/bilder/pruefstand/2008.08.16-TW200_orgTW200_TW125_mittel.jpg)
picture download small - 800 x 628 (http://www.tw-parts.com/macbig2k1/bilder/pruefstand/2008.08.16-TW200_orgTW200_TW125_klein.jpg)


And here are the results:
Test 1
Bike: Yamaha TW125
Max. power: 11,42 PS/CH

Test 2
Bike: Yamaha TW125 with Giannelli exhaust
Max. power: 11,28 PS/CH

Test 3 (my bike)
Bike: Yamaha TW125@200ccm
Max. power: 18,90 PS/CH

Test 4 (from a Yamaha cataloge)
Bike: Yamaha TW200
Engine: 200ccm
Max. power: 16 PS/CH


You see, for the TW200 ~3PS/CH more power (with still 200 ccm) with a high compression piston (from 9,5:1 to 10,25:1), the Mikuni flatside carb and a optimised outlet.
My Mikuni is not perfect adjusted, the mixture is a bit too rich (too much fuel). I had some missfire on the test stand.


I will add soon some pictures from the test's.
Questions?

Salut, Sebastian


Titre: Re : TW125/TW200 - Dynojet Perfomance Test
Posté par: george-le-yeti le Dim. 17 Août 2008, 08:50:45
Yeah right man !!  :o


Titre: Re : TW125/TW200 - Dynojet Perfomance Test
Posté par: george-le-yeti le Dim. 24 Août 2008, 20:24:27
gianelli suck


Titre: Re : TW125/TW200 - Dynojet Perfomance Test
Posté par: macbig2k1 le Dim. 24 Août 2008, 21:58:38
Why?
Just the max. performance is just 0,1kW (= 0,14 PS/CH) lower. But the performace is in the lower rpm 0,4-0,8kW (= 0,54-1,09 PS/CH) higher as with the org. exhaust.

Take a look on the Nm (just the TW125)

(http://www.tw-parts.com/macbig2k1/bilder/pruefstand/2008.08.16-TW125_vorschau.jpg)


picture download big - 2303 x 1355 (http://www.tw-parts.com/macbig2k1/bilder/pruefstand/2008.08.16-TW125_gross.jpg)
picture download middle - 1150 x 677 (http://www.tw-parts.com/macbig2k1/bilder/pruefstand/2008.08.16-TW125_mittel.jpg)
picture download small - 800 x 471 (http://www.tw-parts.com/macbig2k1/bilder/pruefstand/2008.08.16-TW125_klein.jpg)


The results:
Test 1
Bike: Yamaha TW125
Max. torque: 0,8 kgm = 7,848 Nm

Test 2
Bike: Yamaha TW125 with Giannelli exhaust
Max. torque: 0,82 kgm = 8,044 Nm
Max. raise torque: +0,19 kgm = +1,864 Nm -> +13%


Result: Giannelli does not suck!
You have to look on the complete rpm range, not just the max performance. You will have compareable results with all the other exhaust systems on the market.


Titre: Re : TW125/TW200 - Dynojet Perfomance Test
Posté par: Taitai le Lun. 25 Août 2008, 12:13:08
Thanks a lot, Mac ! Very interresting to have some real tests, not just reports based on the driver's sensations...
The modifications you made on your 200 ccm are just using quality/performing parts without changing the ccm ? Do you think possible to have gain just by changing the piston and exhaust, and enlarge the exhaust valve hole ? What is the risk with the original breech when using a high compression piston ?

Don't hesitate, if you can make some comparative tests it's very interresting ! Keep in touch... ;)


Titre: Re : Re : TW125/TW200 - Dynojet Perfomance Test
Posté par: yan le Lun. 25 Août 2008, 13:02:07
Don't hesitate, if you can make some comparative tests it's very interresting ! Keep in touch... ;)

Là on sent le mec qui va avoir un peu plus de temps pour bidouiller sa TW  ;D


Titre: Re : Re : Re : TW125/TW200 - Dynojet Perfomance Test
Posté par: nico-dem le Lun. 25 Août 2008, 13:17:24
Là on sent le mec qui va avoir un peu plus de temps pour bidouiller sa TW  ;D
j'dirais plutot que ça sent le démontage vu qu'il a une brele de remplacement  ;) , n'est - il pas ?


Titre: Re : TW125/TW200 - Dynojet Perfomance Test
Posté par: warnours le Lun. 25 Août 2008, 13:43:54
Là on sent le mec qui va avoir un peu plus de temps pour bidouiller sa TW  ;D
j'dirais plutot que ça sent le démontage vu qu'il a une brele de remplacement  ;) , n'est - il pas ?

les deux en fait , y va la perfectionné et la bichonner sa tite 200 :D ésperont .
La brelle de remplacement est quand même très pratique pour pouvoir passer du temps sur sa tiwie. y'en a qui on de la chance d'avoir plusieurs brelle , même qui en a qui en on plus de deux.... :D


Titre: Re : Re : Re : TW125/TW200 - Dynojet Perfomance Test
Posté par: Taitai le Lun. 25 Août 2008, 14:06:20
Là on sent le mec qui va avoir un peu plus de temps pour bidouiller sa TW  ;D

Zut, ça s'est vu ?!  ;D


Titre: Re : Re : Re : TW125/TW200 - Dynojet Perfomance Test
Posté par: macbig2k1 le Lun. 25 Août 2008, 17:05:32
Là on sent le mec qui va avoir un peu plus de temps pour bidouiller sa TW  ;D
Hmm...not realy.
It's always the time after the work or the weekend. Not to have a girlfriend saves time 8) ;D

Thanks a lot, Mac ! Very interresting to have some real tests, not just reports based on the driver's sensations...
The modifications you made on your 200 ccm are just using quality/performing parts without changing the ccm ? Do you think possible to have gain just by changing the piston and exhaust, and enlarge the exhaust valve hole ? What is the risk with the original breech when using a high compression piston ?

Don't hesitate, if you can make some comparative tests it's very interresting ! Keep in touch... ;)
The ccm upgrade was very small (from 196,4 to 199,3), because I use the 67,5mm piston, because the cylinder was very old.
A 10,25:1 compression isn't very high, if you compare it with a YZ450 with a 12,5:1 compression.
I made just these (for the engine important) changes:
- open airbox (http://yamaha.tw.free.fr/filtre_boite_air_tw.htm#boite)
- Mikuni VM28-418 (kit: 125_VM28_1)
- 10,25:1 piston
- bigger outlet (http://img530.imageshack.us/img530/157/xt200kopfb3gn6.th.jpg) (http://img530.imageshack.us/my.php?image=xt200kopfb3gn6.jpg)
- open exhaust

-> That is everything

My engine works fine, no problems.


Titre: Re : TW125/TW200 - Dynojet Perfomance Test
Posté par: stepf321 le Sam. 30 Août 2008, 17:45:15
Heuuuu...! comment dire , A oui je parle pas anglais, Hé oui c'est un site Français ICI, Hein ?
C'est dommage, parceque je serai intéréssé par la sujet.


Titre: Re : Re : TW125/TW200 - Dynojet Perfomance Test
Posté par: yan le Sam. 30 Août 2008, 20:26:37
Heuuuu...! comment dire , A oui je parle pas anglais, Hé oui c'est un site Français ICI, Hein ?
C'est dommage, parceque je serai intéréssé par la sujet.

Disons que lorsque des Tiwistes allemands ont des choses à expliquer, ils préfèrent le faire en anglais qu'en allemand.

Quelle partie t'intéresse, que l'on puisse te la traduire (enfin si on y arrive, parce que les courbes de couple, ce n'est pas trop mon fort  ;D )?


Titre: Re : TW125/TW200 - Dynojet Perfomance Test
Posté par: 5star le Lun. 01 Sept. 2008, 23:09:14
Christddel cést un vrais specialiste  pas seulement en mecanno !
Christddel  is een echte specialist niet enkel in de mekaniek !


Titre: Re : TW125/TW200 - Dynojet Perfomance Test
Posté par: george-le-yeti le Mar. 02 Sept. 2008, 14:07:54
Sorry for the mistake Macbig, I thougth test1 is with Ginaelli.. It's wrong sorry.
Gianelli is better.


Titre: Re : TW125/TW200 - Dynojet Perfomance Test
Posté par: macbig2k1 le Mar. 02 Sept. 2008, 14:44:56
It's OK.


Titre: Re : TW125/TW200 - Dynojet Perfomance Test
Posté par: superbarbiche le Mar. 09 Déc. 2008, 21:12:52
how much gianelli ??

easy for the instalation ??


Titre: Re : TW125/TW200 - Dynojet Perfomance Test
Posté par: warnours le Mar. 09 Déc. 2008, 22:15:50
Salut a toi ,
Regarde là http://www.tw-parts.com/ c'est le site de macbig2K1 mais je crois qu'il n'a plus le Gianélli , y'en a d'autre tout aussi bien .


Titre: Re : TW125/TW200 - Dynojet Perfomance Test
Posté par: superbarbiche le Mar. 09 Déc. 2008, 23:36:24
Si je pose la qustion ne m'envoi pas sur un truc qui n'a presque aucun raport lol
J'aimerais me faire une idée precise sur LA VASTE QUESTION POT !

A quand un test detailler de tous les pots avec des rubrique comparative:
l'instalation, l'homologation, le bruit, les perf et les tarif !!!


Titre: Re : Re : TW125/TW200 - Dynojet Perfomance Test
Posté par: macbig2k1 le Mer. 10 Déc. 2008, 04:37:36
how much gianelli ??

easy for the instalation ??
The Giannelli was at first only from Götz-Motorsport available. But they canceled the production.
The GPR exhaust is nearly the same exhaust (same e-number).
Yes, was easy to install.


You can not use the dyno chart from the XT125X/R, because the XT125 does have a complete exhaust system and this engine is not compareable to the TW125 engine.


I will call today www.zmg-motorsport.com and will ask for a good dealer price.
@ christddel
You are my best customer ;D and one of my best information sources :)


Titre: Re : TW125/TW200 - Dynojet Perfomance Test
Posté par: superbarbiche le Mer. 10 Déc. 2008, 11:48:55
yep thanks, merci a tous pour les infos......

see you soon on the road........


Titre: Re : TW125/TW200 - Dynojet Perfomance Test
Posté par: macbig2k1 le Mer. 10 Déc. 2008, 17:43:41
Hello superbarbiche,

I called the company today, the exhaust is at this time not on stock.
And the most imortant:
They sell just/only the end part, the muffler.
They don't have the connection pipe from the header pipe to the muffler.

But they will try to contact the manufactor.

Cheers, Sebastian


Titre: Re : TW125/TW200 - Dynojet Perfomance Test
Posté par: superbarbiche le Mer. 10 Déc. 2008, 17:58:12
thank you very much but its not urgent because i lost my drive card

I take info for my futur TW