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Auteur Fil de discussion: 230ccm - tableau courbe et puissance -> plus de 20hp  (Lu 23207 fois)
macbig2k1
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TW125@233ccm(SM) TW125@250ccm(MX) MZ Mastiff660


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« le: Sam. 25 Juin 2011, 03:58:19 »

Yes, it's done, I've finished my 230ccm engine after a much too long time.
The carb has a well setup, there is just a small hole from idle to less open thottle.

Now the technical details sorted from the inlet to the outlet:
- modified Airbox
- Mikuni VM28-418
- 200/225 cylinderhead
-> incl. cylinderhead optimisation with porting to 71mm and a bigger outlet
-> Webcam camshaft stage 3 incl. Valve Spring Kit With CrMo Retainers Beehive (Race)
- 225er cylinder
-> with 71mm piston from Wiseco, compression: 10,25:1
- 225 crankshaft (58mm stroke)
-> incl. 225 ballancer
- Akrapovic Racing exhaustsystem (complete system incl. headerpipe)
- 5 disk clutch (not std. at the 125ccm engine) with fitted pressureplate for springs froma 600ccm Yamaha engine

Here the results from the dyno (stronger as the feeling from my testrides):
Performance: 21,8 hp @ 8,091rpm
Torque: 20,9 Nm @ 6,643rpm

Here is the chart in comparison to a:
TW125 (+10,4 PS {+91%}/+12,9 Nm {+161%})
TW200 (+5,8 PS {+36%}/+4,9 Nm {+31%})


Click to zoom!

Here are the org. prints from the dyno:


Regards, Sebastian
« Dernière édition: Mar. 28 Juin 2011, 07:18:34 par macbig2k1 » Journalisée

macbig2k1
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« Répondre #1 le: Lun. 27 Juin 2011, 09:40:15 »

Is the the correct transalation?
-> tableau de couple & puisance <-
What would be a better headerline?

The VM28-418
Mainjet: 190
slowjet: 20 (will try a smaller for emission values)
Needle: 5L1
needlejet: P-4 (not 100% sure)

I don't have a "compressionmètre".
It's the wiseco piston for the YFM225:
Wiseco Part#: 4312M07100
Product Type: Single Pistons
Description: 71.00 YAMAHA YTM/YFM225 2795XC
Displacement:  226cc
Bore - Standard:  70.00mm
Bore - Actual:  71.00mm
Bore - Oversize:  1.00mm
Stroke:  58.00mm
Compression Ratio - Actual:  10.25:1
Note:  Cylinder boring required


I will measure this week the compression chamber to calculate the real compression -> not the barometric value.
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george-le-yeti
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« Répondre #2 le: Lun. 27 Juin 2011, 23:13:50 »

Nice work, 21cv isn't so bad !  Grima&ccedil;ant
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macbig2k1
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« Répondre #3 le: Mar. 28 Juin 2011, 09:44:14 »

Nice work, 21cv isn't so bad !  Grima&ccedil;ant
Not 21cv -> 22cv and 21Nm Grima&ccedil;ant
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warnours
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« Répondre #4 le: Mar. 28 Juin 2011, 17:55:16 »

Not 21cv -> 22cv and 21Nm Grima&ccedil;ant

Wel done man !!
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« Répondre #5 le: Mar. 28 Juin 2011, 17:56:17 »

Wel done man !!
ça donne envie de modifier  Clin d'oeil
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« Répondre #6 le: Mar. 28 Juin 2011, 22:21:57 »

la , vous montez très haut !!!!
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la TW, vous saurez apprécier les qualitées de Ses défauts.
il lui manque juste le régulateur de vitesse...
macbig2k1
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« Répondre #7 le: Mer. 29 Juin 2011, 10:11:10 »

gearing is 14/40 520 chain (17,5/50 in 428)
and the rear tire is 180/55-17

and I still use the tw125 gears.

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Sylvain
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« Répondre #8 le: Jeu. 30 Juin 2011, 20:18:21 »

Ca ressemble fort à ce que je devrais obtenir avec un piston 73mm et chemise de 225 monté sur ma TW200,Mais comme les rapports de boite ne sont pas les mêmes je me demande ce que ça va donner. Huh
A vrai dire je ne croit pas aller beaucoup plus vite car j'ai l'impression que ma 200 prend déjà son régime maxi sur le dernier rapport.
Cela dit je m'en fout un peu car je cherche surtout à gagner de la pêche. Grima&ccedil;ant
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macbig2k1
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« Répondre #9 le: Ven. 01 Juil. 2011, 06:22:55 »

Avec un piston 73mm...Tu vas avoir un
My engine or your engine???
I have this combination: 71 x 58mm (bore x stroke)

Sorry, I don't understand this table:
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